Think

Een succesvolle digitale marketing campagne begint met een strategie. Blue Bees Dialog stippelt een digitaal marketingplan uit voor uw bedrijf, van contact tot conversie.

Data segmentatie, data kwaliteit en dataverrijking

Zelfs de beste marketingactie faalt als ze naar de verkeerde doelgroep gericht is. Of, erger nog, als ze zich baseert op een hopeloos verouderde CRM. Data van topkwaliteit is de basis van elke onlinecampagne.

Waar zitten uw klanten precies?

Eigenlijk is marketing eenvoudig: u verplaatst zich in de huid van uw doelgroep, stelt een geschikt aanbod samen en bedenkt een leuke campagne, en zorgt ervoor dat uw doelgroep die boodschap in handen krijgt. Dat laatste is in tijden van e-mail en sociale media natuurlijk véél eenvoudiger geworden. En toch loopt het net daar zo vaak mis. Want hoe zorgt u ervoor dat uw boodschap écht correct terechtkomt?

  • Data veroudert

    Bekijk uw persoonlijke adresboek even. Van hoeveel contactpersonen weet u zeker dat ze nog op hetzelfde adres wonen en dezelfde e-mail hebben? Laat staan dat u de info over hun kinderen en hun loopbaan up-to-date hebt gehouden.

  • Fout is fout

    Er is geen ‘bijna’ of ‘net niet’ als het op data aankomt. Eén letter verkeerd of één veld fout ingevuld en uw actie bereikt zijn doel niet.

  • Rijker is beter

    Hebt u namen en adressen? Leuk. Maar beter zou zijn: geboortedatums. Of jobtitels. Of een lijst met vaak-bezochte webwinkels, ... Dat is data-verrijking.

  • Nooit iedereen

    Tenzij u McDonalds bent, is een gelijke mailing naar één adressenbestand dom. En zelfs McDonalds segmenteert. Op demografische aspecten, maar ook op verleden en andere onderdelen.

  • Customer journeys

    Zodra u data segmenteert en hergroepeert, creëert u verschillende routes voor klanten om u te bereiken. Aan ons om die allemaal boeiend en overtuigend te maken.

1

Analyse van wat er al is

We beginnen altijd met een audit van wat u al hebt. Want hoe kwaliteitsvol onze leads voor u ook zijn, uw bestaande contacten zijn altijd warmer. Daarom stellen we die lijst eerst op punt en kijken we dan welke hiaten overblijven om uw strategie waar te maken.

2

Nieuwe data selecteren

We graven in onze databanken naar de correcte doelgroepen en gegevens. Die voegen we bij uw oorspronkelijke info en zetten we klaar om te gebruiken. Die selectie kan erg gedetailleerd.

3

Verrijken waar we kunnen

Bevatten onze eigen bestanden onvoldoende nuttige gegevens voor uw acties? Dan cross-checken we met externe databanken en vullen we informatie aan waar we kunnen.

Zet uw eerste stappen richting topdata

Onlinemarketing staat of valt met de kwaliteit van uw data. De juiste doelgroep, juiste gegevens, extra input en ... de eerste leads stromen binnen.

Vraag uw offerte >

Dé autoriteit in data

Blue Bees is gebouwd op stevige fundamenten: die van goudengids.be. Dat wil zeggen dat we over rijke, correcte en bijzonder gedetailleerde data beschikken van hele grote groepen potentiële klanten.

We zijn nooit tevreden

Alles kan altijd beter – zeker als het een adressenbestand betreft. Hebben we een volledige lijst met correcte e-mailadressen? Dan willen we die verrijken met info over het geslacht. Of over de gezinssamenstelling. Of welk ander criterium dan ook dat nuttig is voor uw campagnes.

Klaar voor uw strategie

Wil u contacten bellen? Of liever mailen? Of brengt u hen graag een bezoekje om persoonlijk te overtuigen? Afhankelijk van uw doelstellingen brengen we andere data-componenten bij elkaar. Zodat u aan de slag kunt met de beste lijst voor uw plan.

Gerelateerde services

Contacteer Ons

Zin in digitale marketing? Vragen over onze aanpak? Even bellen of mailen en we komen naar u toe met antwoorden.

Data aankopen Contacteer Ons