Think

Een succesvolle digitale marketing campagne begint met een strategie. Blue Bees Dialog stippelt een digitaal marketingplan uit voor uw bedrijf, van contact tot conversie.

Data en website audit

Buikgevoel in marketing is verleden tijd. Slimme onlinemarketing is gebaseerd op cijfers en feiten. En op een scherpe analyse van wat uw bezoekers op uw website doen.

Kwaliteitsvolle data is alles

Data verandert snel. Een oud bestand hergebruiken om jaren later opnieuw te targeten, is dus niet verstandig. Maar dat wil niet zeggen dat die gegevens helemaal onbruikbaar zijn! Integendeel: een audit toont supersnel aan hoeveel procent van uw data geoptimaliseerd, verrijkt en ontdubbeld kan worden. Zodat u weer aan de slag kunt.

  • Inzicht in uw data

    U hebt niets aan een Excel met 5000 contacten als u niet weet hoe bruikbaar die is. Voor hetzelfde geld hebt u er eigenlijk maar 500.

  • Fysieke optimalisatie

    Een audit toont haarscherp aan waar het mis gaat met uw data: in de winkel? Bij online formulieren? In uw callcenter?

  • Trendwatching

    Na een audit hebt u niet alleen meer volledige data: de veranderingen zélf leren u ook iets over uw contacten en hun leven. Dat is bruikbaar natuurlijk.

  • Dubbel is duur

    Veel adressenbestanden blinken uit in dubbele informatie. Niet alleen maakt u zo onnodige kosten, u valt die dubbele contacten ook telkens weer dubbel lastig.

  • Leeg is duurder

    Nog erger dan dubbele rijen: rijen met lege cellen. Want als u wel een naam hebt, maar geen e-mailadres, richt u uw pijlen op iemand die u toch nooit te pakken krijgt.

1

Waarom auditen?

We doen eerst een quick-scan van uw gegevens: hoeveel records hebt u, hoe zijn ze verkregen, welke resultaten boekt u er vandaag mee, … Als die snelle analyse ons vertelt dat uw data potentieel heeft, maar dat er werk aan is, starten we met een grondige audit.

2

Glasheldere rapportage

Na een audit weet u precies hoe sterk of zwak uw gegevens zijn, waarom er fouten insluipen en hoe dat gebeurt, waar ingegrepen moet worden om de kwaliteit te verhogen, …

3

Functioneel optimaliseren

U moet niet alle werkpunten na de audit aanpakken natuurlijk. Sterker nog: vermoedelijk is het slim om alleen in te zetten op die onderdelen die u straks ook écht meerwaarde opleveren bij de marketingactie waar u op broedt.

Op zoek naar een adressenbestand zonder fouten?

Begin bij het opkuisen van uw eigen gegevens. En onderzoek daarna of uw website wel geschikt is voor de mensen die u wil bereiken. Wij zijn specialist in allebei.

Vraag een offerte >

Onze kennis met externe input

Wij onlinemarketingspecialisten met heel veel kennis van data. Maar om de kwaliteit van uw bestanden na te kijken, werken we samen met Agility, het data-management platform van Focum. De tandem van onze inzichten en hun expertise, levert gegarandeerd resultaat op.

Functionele audit

We onderzoeken niet zomaar for the fun of it. Nee, we auditen uw gegevens omdat we ze willen inzetten voor een marketingactie. Dat leidt ertoe dat we altijd heel doelgericht tewerk gaan, en mikken op een écht inzetbaar resultaat.

Grote en kleine bestanden

Een audit is uiteraard nuttig als u een databank van tienduizend contacten hebt. Maar ook een Excel met 750 lijnen kunt u manueel niet uitpluizen: dat kost gewoon te veel tijd. En u hebt de tools niet om ontbrekende gegevens aan te vullen.

Contacteer Ons

Zin in digitale marketing? Vragen over onze aanpak? Even bellen of mailen en we komen naar u toe met antwoorden.

Data aankopen Contacteer Ons